[12. dec] Colonial Hero

Da jeg næsten færdig med at læse Savage Worlds og da jeg lige har fået en ny kampagne idé, så har jeg for sjov lavet en spilperson.

William Thief

Er en ung mand, der dog har nået at være colonial soldier i the colonies. Nu er han tilbage i London, hvor han er en tyv og charlatan. Sammen med sin makker Thomas Wizard snyder han ellers ordentlige folk for egen vinding. De færdes ofte i okkulte kredse. Med deres nyeste kup er på vej til at rode sig ud i noget med en gentleman-klub og en hemmelig passager til et magisk drømmeland.

Attributes: Agillity d8, Smarts d6, Spirit d6, Strength d4, Vigor d6

Skills: Climbling (Str.) d6, Fighting (Ag.) d8, Gambling (Smarts) d6, Guts (Spirit) d6, Investigation (Smarts) d6, Knowledge – the Colonies (Smarts) d6, lockpicking (Ag) d8, Notice (Smarts) d6, Persuasion (Spirit) d6, Shooting (Ag) d12, Stealth (Ag) d8, Steetwise (Smarts) d6.

Edges: Thief (jeg tror det kan betale sig) og Danger Sanse.

Hindrances: Vengefull (minor), Overconfident (major) og Wanted (minor).

Parry: 6

Toughness: 5

Weapons:

Colt Peacemarker (.45) // Range: 12/24/48 // Dam.: 2d6+1 // RoF 1  // AP 1

Daggers // Dam.: 2d4

4 thoughts on “[12. dec] Colonial Hero

  1. Thomas Jakobsen

    Hej Johs
    Fedt at du er ved at komme i gang med Savage Worlds.
    Et par kommentarer;
    Thief kan helt klart altid betale sig. Det kan alle de fine +2 Profession Edges (du bliver rigtig god til det, som du vil være god til – og det er godt for både spillet og fiktionen.
    Men jeg kan ikke lure hvor pokker du får alle de Skills fra? En Novice character har 15 point at købe skills for – og så vidt jeg kan se, har du brugt 32?!?
    Kan I øvrigt anbefale at dropper Guts som skill og bare bruge Spirit – det gør vi altid “hjemme hos mig”, og det kommer med som standard i flere settings. Knowledge the Colonies kan sagtens køres som Common Knowledge medmindre det er noget meget specifict som skal bruges meget.
    I øvrigt er det da meget nice med d12 i Shooting, men nok også overkill 😉
    Bemærk at helte med en Wild Die faktisk er ret seje, også med lave Skills (derfor har mange Novice characters “normalt” kun d4 i deres sekundære skills.
    Odss for at få en succes [4] (og et Raise [8]) med de forskellige terninger inkl wild die får du her;
    d4: 63% (19%)
    d6: 75% (25%)
    d8: 81% (25%)
    d10: 85% (38%)
    d12: 88% (50%)

    Svar
  2. Thomas Jakobsen

    Forslag til Skills, efter “reglerne”…
    Climbing (d4), Fighting (d4), Gambling (d4), Lockpicking (d8), Notice (d4), Persuasion (d8), Stealth (d8), Shooting (d4), Streetwise (d4)

    De første par stigninger på Novice Ranks kan så bruges på at løfte Gambling, Notice, Fighting og Shooting til d6.

    Svar
  3. Johs

    Hej Thomas. Godt set.

    Jeg kom til at tælle fra hvad min helt havde i attribute og ikke fra 0.
    Men mener du ikke Persusasion (d6)? For ellers kommer du da vidst op på 16 pointe gør du ikke? Han har jo ”kun” en d6 i Spirit, som Persusasion køre på.

    God pointe med “Guts”.

    Svar
  4. Thomas Jakobsen

    hmm.. overså måske lige et kort øjeblik, at der kun var d6 i Spirit. Så ja, det bliver lidt for dyrt med d8 i Persuasion 🙂
    Jeg laver tit mine egne character sheets til forskellige kampagner, og er helt konsekvent skiftet til et layout hvor Skills er ordnet i koloner under de Attributes de ligger under (så alle Agility Skills står samlet under Agility, etc). Så er det meget nemmere at se, hvornår man skal betale ekstra for at stige i en Skill.

    Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.