I mandags havde vi vores første Carroburg Bürger-kampagne spilgang.
Spilgruppen består af Jonas Harild, Martin Svendsen, Oliver Nøglebæk, René Toft, Lars Andreasen og mig.
By the book
Vi snakkede kampagne sæt up, lidt om Warhammer-verden, Carroburg, Bürger foreningen, stil og stemning. Det blev lidt rodet. Derefter snakkede vi spilpersonskoncepter, men gik ellers i gang med at slå stats til spilpersonerne. Vi slog spilpersonernes egenskaberne efter reglerne, hvilket jeg ikke tror jeg har gjort før. Det betød at alle spillerne slog WS på samme tid, derefter BS og derefter…
Ikke noget med at slå et dårligt slag om. En dårlig egenskab kunne ændres til 31 og det var det. René fik fx en virkelig høj WS, selvom det ikke lå i sit spilkoncept – heldigvis fik han også en utrolig lav FEL, hvilket passe perfekt til figurens koncept.
Det var hyggeligt og hardcore – to af de bedste h-ord jeg kender.
Spille personerne frem
Efter spillerne havde bygget deres spilpersoner spillede vi spilpersonernes optagelsesinterviews i Carroburg Bürger Foreningen. Det var små scener på 15-30 minutter og god underholdning, da optagelsesudvalget i CBF ikke helt var enige om hvad der var vigtigt ved en mulig kandidat. Det var bipersonsrollespil, hvor de fire spillere der ikke blev interviewet spillede medlemmerne af optagelsesudvalget. Martin valgte at lave en spilperson, der ikke var medlem af Carroburg Bürger Forening, så hans birolle i optagelsesudvalget (Rådmand Jawolf Braunwurter – Formanden for foreningen) var med til alle samtalerne. Det virkede rigtig fint med at spille interviewsne – især fordi kandidaterne også blev sprugt til deres familiære baggrund og lignende baggrundselementer. Som spillerne måske/ måske ikke fandt på stedet. På den måde er deres baggrundshistorier allerede i spil fra starten af.
Efter optagelsesinterviewsne etablerede vi relationer mellem spilpersonerne. Det var især vigtigt ift. Martins spilperson, så nogen blev barndomsvenner og to blev svogrene forbundet i sorg over tabet af hhv. deres søster/kone.
Bipersonerne fra optagelsesudvalget
Rådmand Jawolf Braunwurter
Tradesman (guldsmed) -> Merchant -> Guild mester -> Politician
ER: Et flæskebjerg med hoved, Konservativ, Magtglad, Æstetiker
En kandidat bør helst være: Loyal, Stille, Fra en god familie, Sigmartro og hård arbejdede
Øverste Prajnger (jeg kan ikke huske navnet)
Burgher -> Merchant -> Guild mester
ER: En flot mand, men mangler et øre, Nidkær, Liberal, Pengeglad
En kandidat bør helst være: Familiemenneske, købmand (helst ikke for mange håndværkere), Sjov og må gerne kende nogen gode fiduser
Første håndværksmester Ivar Sven Blommer
Tradesman (smed) -> Artisan -> Guild mester
ER: Stor, men grim, Omsorgsfuld, Retfærdig, Selvglad
En kandidat bør helst være: Loyal, Fra Carroburg, Ulrictro og håndværker (helst ikke for mange købmændstyper)
Gammel Nok – Wofat Schuster
Tradesman (skomager)
ER: Næsten tandløs, Rebelsk, Frihedselskede, Ret ligeglad
En kandidat bør helst være: Gammel Nok synes det omvendt af de andre. Hvis de andre virker glade for en kandidat, stiller han kritiske spørgsmål. Hvis de virker kritiske, så er han højlydt begejstret.
Notar Schultz
Scribe
ER: En lille mand med langt mørkt skæg og hår, Nervøst anlagt, Romantisk, Pertentlig
En kandidat bør helst være: Fri for andre forpligtelser (familie mm.) end forbundet, Lært, Erfarent eller Talentfuld i sit fag og kunne varetage de mange forpligtelser i forbundet.

Det lyde da alt for fedt. Glæder mig til at følge med på sidelinjen.
Fedt. Jeg vil forsøge at beskrive kampagnens forløb, men jeg kommer ikke til at lave fyldige efterspilsrapporter a la dine/Mortens. Det bliver nok mere kort og mere fokuseret på nye teknikker eller interessante elementer i vores spilgange.