Jonas Hjorts Fantasy Gangster II

Jeg har besluttet mig for at jeg vil skrive endnu et scenarie og fordi det virkelig ikke gik særlig godt med at aflevere til tiden i år, har jeg besluttet mig for at starte allerede nu her.

Ideen udspringer fra min frustration over det at skrive spilpersoner. Jeg er ikke særlig god til det og hader det. Til gengæld elsker jeg at skrive scener.

Derfor tænkte jeg: hvad nu hvis alle spilpersonerne var små scener?

I indiespildesign er der noget der hedder kicker. De er en beskrevet situation, som sender en spilperson løbende ind i scenariet/første scene. Det kunne være, noget i stil med:

Da vi kommer ud af banken med penge i sækken og en skrigende alarm i øjerne er Jesper og flugtbilen væk

Jeg vil lave spilpersoner der består af en linje beskrivelse og en kicker. Enkelt.

 

Derudover:

  • Jeg vil gerne bruge den setting, som jeg er så småt begyndt at udvikle i Fantasy Gangster, nemlig Narzula City. Jeg føler der er meget at komme efter her.
  • Det skal være et scenarie a la Mikkel Bækgaards Løgstør og A Day in the Life, hvor handlingen er forholdsvis løs, men som har en stram struktur (faktisk vil jeg ha’ en strammere struktur end Mikkel normalt har).
  • Der skal være en masse Fastaval-rollespiller castet i diverse spilpersoner og bipersoner. Ligesom der skal være referencer til rollespil, musik, film, bøger og hvad jeg eller synes er sjovt.
  • Også vil jeg aflevere i fucking god tid!

 

2 thoughts on “Jonas Hjorts Fantasy Gangster II

  1. Pingback: Hjælp til at oversætte spilpersoner? < Sort Forsyning

  2. Pingback: Min scenarieskrivproces < Sort Forsyning

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.