Jeg har allerede skrevet lidt om den kampagne som jeg skal til at være spilleder på. Den er inspireret af A Game of Thrones og vi bruger World of Darkness som system.
Vi er stadigvæk ved at bygge kampagneverden. Første spilgang spillede vi Microscope og lavede en førhistoriske tid til vores setting. Slutscenen i vores spil blev ret central: Godik den første skal krones, men det går grueligt galt. Sort uheld gør at Godik drukner i foldet på sin kroningsdag. På baggrund af slutningscenen i vores Microscopespil at der var syv kongeriger, men de har en fælles kulturel myte om at de vil blive samlet til et Imperium. Og da mennesket altid lever i de sidste dage så regner vi da med det sker i vores kommende kampagne. Samlingen af syv riger er nærmest den modsatte historie end den vi læser om i A Game of Thrones.
Med de syv selvstædige riger i mente tog vi udgangspunkt i Diaspora slog stats for syv kongeslægter. De havde fire stats: Ressourcer, Land, Legende og Power (som var summen af de tre andre stats).
Derudover slog vi også hvilke kongeslægter der havde links til andre kongeslægter. Et link kan være at de er gift ind i hinanden eller at den ene slægt kan holde en person fra en anden slægt som fredsgidsel.
.
Her er de huse vi slog:
Vinewood
(som jeg slog) er et nyt hus. Rimeligt stort landområde og meget rigt. Jeg tænker de er har meget handel og tegnede derfor et skib ind deres våbenskjold.
Deres overhoved/konge hedder: Carl
Deres motto er ”Vinen (altså planten) er stræk”
De er kendt for: At hvis man handler med dem, så kommer man hjem med mere end man ønskede.
Deres hjemby hedder: Fitzberry
Deres borg hedder: The Ring
Deres familie dyd er: Charity
Deres vice er: Lust.
Og de mangler: Anerkendelse (og måske giftermål).
Wickmont
(som Rasmus slog) lever i et bæredygtigt mellemstort område (og altså ikke rige) og de kan spore deres linje tilbage til Godik (men heller ikke mere end det). Rasmus bestemte at de boede et tør og varmt sted.
Deres overhoved/dronning hedder: Ailene (og er kvinde)
Deres motto er: The Cask Will Keep.
De er kendt for: Both wine and blood are red.
Deres hjemby hedder: Avance
Deres borg hedder: Redpeak
Deres familie dyd er: Prudence
Deres vice er: Greed
Og de mangler: Vand, status og folk.
Aldbrand
(som Asger slog) er et nyt hus, de har et kæmpe og rigt område. Asger tegnende en hest på deres våbenskjold og besluttede at de Aldbranderne var et rytterfolk var invaderet dele af kongerigerne, men undervejs i deres felttog slog de sig ned, lavede alliancer med de lokale og blevet en del af områdets forskellige kulturer.
Deres overhoved/konge hedder: Nord
De er kendt for: Never backs down.
Deres hjemby hedder: Wainland
Deres borg hedder: Everwood
Deres familie dyd er: Charity
Deres vice er: Pride
Og de mangler: Anerkendelse og sten til at bygge med.
Ashton
(som Jonas slog) er forholdsvis rige, men et nyt hus og har et meget lille område. Ashton var tidligere et underhus til et af de andre huse (højst sandsynlig Crossford).
Deres overhoved/konge hedder: Wardius
Deres motto er: Alting er forgængeligt.
De er kendt for: Information, købe sejr. (tror jeg der står)
Deres hjemby hedder: Whitbur
Deres borg hedder: Silver Keep.
Deres familie dyd er: Prudence
Deres vice er: Envy
Og de mangler: Kriger og en trone.
Brinet
(som Ask slog) bor i et fattigt og stort område. De er et meget gammelt hus, hvis historie går tilbage til de første tider. Ask valgte at de var hårde stolte mænd fra et nordligt område.
Deres overhoved/konge hedder: Wester
Deres motto er: vinteren er på… nej vel.
Deres rigtige motto er: The Blood Is Strong
De er kendt for: Harsh lands breed harsh men.
Deres hjemby hedder: Athercott
Deres borg hedder: White Rock
Deres familie dyd er: Justice
Deres vice er: Pride
Og de mangler: Indflydelse.
Crossford
(som vi slog sammen) er rige, har et mellemstort område og er et af de tre ældste huse (sammen med Brinet og Carhol). Vi valgte at de var den gamle stormagt som det var gået stærkt tilbage for.
Deres overhoved/konge hedder: Edmund
Deres motto er: Enhed & Fred.
De er kendt for: At lade stå til.
Deres hjemby hedder: Riverthrone
Deres borg hedder: Drakheim
Deres familie dyd er: Fortitude
Deres vice er: Glutony
Og de mangler: Land og handlekraft.
Carhol
(som vi slog sammen og som vi valgte skulle være spilpersonernes familie) bor i et bæredygtigt område, som ikke er rigt, men heller ikke ligeså fattigt som Brinets område. Det er mellemstor. Carholfamiliens historie går ligeså langt tilbage som Brinets og Crossfords.
Deres overhoved hedder: Graig (og han vil være spilpersonernes fader eller onkel)
Deres familie dyd er: Hope
Deres vice er: Pride
Resten laver vi samtidig med at vi laver spilpersoner til næste spilgang.
… nå ja, inden vi lavede kongefamilier så vi fodbold. Danmark tabte.
Pingback: [M&R] Kort < Sort Forsyning
Spændende kampagneoplæg. God oversættelse af Disaporasystemet til at lave adelsfamilier. Nogen speciel grund til at I indskrænkede skalaen fra -4-+4 til -2-+2?
Så vidt jeg forstår skal alle jeres karakterer være af samme hus? Betyder det at I ikke vil lave AGoT-tricket med at springe til vidt forskellige synspunkter?
Tak Nis.
Jeg kunne kun finde på 5 forskellige værdier til hver stat. 😀
Jeg prøvende med flere, men det var alt for stres.
Spilpersonerne er alle fra Carhol (som var et af de huse vi slog sammen). Resten er bare npchuse – som spillerne har lavet (og stadigvæk laver på). Vi laver ikke rigtig AGoT-tricket. Jeg ville gerne, men det var spillerne ikke interesseret i.
Der kommer dog til at være en sidehistorie (som vi spiller lidt af hver gang). Der er Jonas GM og jeg er spiller, så jeg ved faktisk ikke så meget om den.
Pingback: [M&R] Vinewoods våbenskjold < Sort Forsyning
Pingback: [M&R] Ashton < Sort Forsyning
Pingback: DragsKvad tager form « Skizofrenia