[Providence] Høj Potens

Hvis du har tænkt dig at spille med i kampagnen bør du nok ikke læse videre.

I aften spiller vi sidste spilgang i vores Earthdawn kampagne. Derefter skal vi spille lidt brætspil og så skal vi starte på Providence. Det er derfor jeg har postet en masse indlæg om min kommende kampagne.

Jeg mangler stadigvæk et par npcer og bangs, men der kommer også sådan nogle undervejs. Spørgsmålet er om jeg få tid og lyst til at skrive om det undervejs. Normalt har det vist sig at jeg ikke rigtig gider beskrive spil jeg har spilet.

En af de sidste virkelige hænger er spilpersonernes udvikling som superhelte. Hvilken kræfter får de?

Powers

Jeg har lavet fem skabeloner som hver spilperson får. Hvem der får hvilken og hvorfor ved jeg endnu ikke helt. De får hver fire powers ved hver power bliver de mere fiskeartigt. Vi skal spille Savage Worlds (som jeg nok skal læse op på) og superhelte kræfterne har jeg fra ”Super Powers Companion”.

Her er de første to.

The Big Guy

Armor: 3 points of armor – heltens krop er dækket af næsten usynlige skæl.

Growth level 1: +1 Size, +1 step i Strength. Modifikation: Monster – han er altid denne størrelse og får -2 i Charisma. Han er altså vokset ret meget og næsten unaturlig høj.

Regeneration: Et Vigor slag per time. Klare han får han et sår tilbage. Derudover er han nu dækket af lidt synlige skæl og har vokset en lille hale.

Growth level 2: +1 Size, +1 step i Strength. Nu er han unaturlig høj, synlige skæl og en lang hale.

 

Sonar Boy:

Awareness: ingen penalties ved dårlig belysning ol. Lidt større øjne.

Danger Sanse level 1: Får et smarts slag ift. baghold og man får -2 til at ramme ham (fordi han ved angrebet kommer). Gæller og i skarp belysning lidt blålig hud.

Paralysis: Touch attack – modstanderen bliver shaken, hvis hun ikke klare et vigor slag med et raise er hun shaken eller paralyzed.  Svømmehud.

Danger Sanse level 2: -4 på at ramme ham. Har meget store øjne, er helt blå, tydelige gæller og svømmehud flere steder på kroppen.

 

3 thoughts on “[Providence] Høj Potens

  1. Thomas Jakobsen

    Hej Johs
    Spændende at du prøver at bruge Savage Worlds reglerne til din kampagne.
    Bruger du Realms of Cthulhu – eller bare almindelige regler med lidt Powers til?
    Ideen med at give hver spiller en “pakke” med fire Powers, der så kan vælges fungere godt. Jeg har brugt en tilsvarende model, når jeg har spillet SW med børnene. (ikke at dine spillere er børn, men jeg har lutter gode erfaringer med konceptet).
    Ideen med en Big Guy og Sonar Dude er fine. Hvad har du tænkt med de andre pakker???

    Svar
    1. johs Forfatter

      Det er bare Super Powers Companion. Jeg kender ikke Realms of Cthulhu.

      Faktisk havde jeg tænkt at de får evnerne i den rækkefølge som de står. Udover Big Guy og Sonar Dude har jeg en der kan kontrollere vand og bevæge sig rigtig hurtig. En der kan hoppe langt og har en lang tunge. Og en jeg har glemt.
      De kommer med stats når jeg har fået skrevet med ind 😀

      Svar
  2. Thomas Jakobsen

    Ok – det lyder som et meget fint mix af superhelte. Jeg har altid haft det lidt svært med superhelte og vand (ikke mindst fordi at Aquaman jo stort set har samme stat-blok som Svampebob Firkant).
    Realms of Cthulhu er en Savage Worlds regelbog for Cthulhu rollespil – der re nogle fine regler for Sanity, Gritty Damage og selvfølgelig magi og monstre.

    Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *