7 hold

Jeg havde 14 spilledere til mit Fastavalscenarie, men fordi der ikke er nok lokaler på Fastaval, og fordi Fastaval har bestemt at der min. skal være 5 hold til alle, og fordi holdliggerne forsøger at give folk flest mulig 1. prioriteter, så har mit scenarie fået 7 hold.

Der er andre der har fået flere hold, måske endda med et mindre overskud af spilledere. Men fordi der er flere der har valgt det som 1. prioritet. Moralen er at dine prioriteringer af scenarier på Fastaval er vigtigere end du måske tror.

Det er et fair system, men jeg er selvfølgelig lidt træt af at der ikke er flere der kommer til at spille mit scenarie på Fastaval nu hvor der var så mange spilledere der gerne ville.

10 thoughts on “7 hold

  1. anne

    Eh. Når du vinder 60 milliarder guldpingviner og alle folk siger “Wæh! Jeg fik ikke spillet dit scenarie” har du bare 7 reservespilledere, der måske kan lokkes til at køre det for alle wæh-sigerne. Eller osse kan du sige “Ævbæv! Bare ærgeligt for jer!”

    Svar
  2. Kristoffer

    Hej Johannes,

    Du skal også have med i din beregning, at jeg i infosys kun finder 11 Spilledere, hvoraf én har booket dit scenarie to gange. Jeg ved så ikke om der faktisk er blevet slettet spilledere i infosys (selvom der ikke burde blive det, en tilmelding er en tilmelding).

    Hvis det kan berolige dig, så kan jeg afsløre, at der ikke er 1. prioriteter nok til at lave 7 hold, så der er brugt godt af 2. – 4. prioriteter også.

    Så endte det med at du fik du ALLE dine spillere og ALLE dine spilleder, ville dette igen gøre at de 10 andre aktiviteter onsdag ville få de færre spillere, og de 12 andre aktiviteter fredag, lige så.

    Andre faktorer der selvfølgelig også spiller ind, er antallet af spillere på dit scenarie , samt længden af scenariet. Tesen er vel, at færre spillere, kortere spiltid, vil give markant flere hold.

    Og så er lokalerne i år selvf. noget lort 🙂

    Svar
  3. Kristoffer

    Hej Johannes,

    Det lader til at jeg har set på InfoSys mens der har været en kommunikationsfejl – der er rigeligt at spillere og spilleder, så du kan sagtens slette mit tidligere indlæg 🙂

    Svar
  4. Peter Lind

    Jeg er glad for at du siger det er et fair system 🙂 Alternativet er at vi tvinger folk til at spille noget, når de hellere vil spille noget andet – og det tror jeg alt andet lige Fastaval er meget ilde tjent ved.

    Jeg skal på ingen måde nedgøre forfatternes arbejde i forbindelse med Fastaval – der ligger givetvis rigtig meget energi, blod, tårer, sved (samt andre kropsvæsker) i det. I sidste ende er der bare ikke mange bedre måder at arrangere ting på end at lade folk vælge hvad de gerne vil spille, og så forsøge at give dem det.

    At situationen så er mindre end perfekt i år givet pladsmangel er en anden side af sagen … forhåbentlig bliver det ikke et problem næste år.

    Svar
  5. Kristoffer

    @Peter:
    Jeg regner med at lave et spillederløst scenarie og for 1 spiller. Mindst 20 hold. Det skal nok give nogle problemer.

    Svar
  6. johs Forfatter

    Lad mig lige understege at indlæget er ikke ment som brok.

    Jeg mener systemet er fornuftigt og, ja, fair. Men det gør det ikke mindre træls (for os alle sammen).

    Svar
  7. Peter Lind

    Det er klart, at det er ufedt at lægge meget arbejde i at skaffe masser af spilledere, der så ikke får chancen for at køre scenariet – og det ville være fedt hvis man kunne finde et alternativ til den nuværende metode at gøre tingene på. Personligt ved jeg ikke lige hvordan det skulle kunne lade sig gøre … alting er ret presset i forhold til Fastaval, så det vides som regel ikke før ret sent hvor mange hold, der faktisk kan lægges – og dermed er det også meget svært at vide hvor mange spilledere, der er brug for.

    Ikke dermed sagt, at der ikke er muligheder, men det kan godt blive svært at optimere processen. Derfor skal man vel alligevel prøve 🙂

    Svar
  8. Kristoffer

    Her vil jeg foreslå (endnu) et scenarie til computeren, denne gang et der kan spilles i cafeen, som jeg har prøvet at lave nogle blueprints til.

    Men det falder hele tiden sammen. Måske det bliver til noget næste år 🙂

    Svar
  9. johs Forfatter

    Jo. Det lokaleløsescenarie er jo også lave. Fx i de forskellige brevscenarier, der har været kørt på Fastaval. Faktisk har helcon’erne også været (næsten) lokaleløse.

    Måske skal vi lave noget sådan igen?

    Svar

Skriv et svar til anne Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *