I Warhammer er der en række forskellige kampmanøvrer. Nogle manøvrer tager hele ens handlen i en kamprunde, nogle tager kun halvdelen af ens handlen og nogle er ”gratis”. Fx tager det kun halvdelen af ens kamphandling i en kamprunde at slå med sit sværd. Ligesom det tager halvdelen at sigte (så det er lettere at ramme). Det tager også kun halvdelen at finde sit sværd frem. På den måde kan man både når at sigte og slå i samme kamprunde. Men hvis man først skal finde sit sværd frem, så kan man kun nå at slå uden at sigte (eller at sigte uden at slå også først slå i næste runde). Nogle manøvrer tager hele kamprunden – fx et charge attack. Ligesom en manøvrer, hvor man slår flere gange på samme tur (noget næsten alle krigere kan efterhånden som de bliver sejere).
Initiativ er i Warhammer 1d10 plus ens Ag (dex), derfor er det ofte den samme der altid slår først (den med mest Ag). Jeg tænke derfor at man kunne lave en kampmanøvrer, hvor man brænder halvdelen af ens kamprundehandling af, men til gengæld får lov til at komme først i runden (kun den runde hvor man gør det). Det betyder at man fx kan slå, men ikke sigte eller slå flere gange i runden, for den sags skyld. Hvis flere hopper foran i initiativkøen er det stadigvæk den med mest initiativ der gør noget først.
Jeg håber ikke det totalt fucker tyven op, må nok heller snakke med hans spiller om det før det bliver indført.
Om mere radikale tanker omkring initiativ læs Olivers blog, her på internettet.