Dæmonjagt i Middenland

Her er et lille sideplot til din fantasy (gerne Warhammer) kampagne. Historien kan udspille sig i et urbant miljø eller ude i landet. Min version foregår på hovedvejen mellem Middelheim og Carroburg.

Vores (anti)helte har ikke mødt andre rejsende på den misvedligeholdte handelsvej end det obligatoriske beastmenangreb.

6f56147ff6eae128838fa81184b2e338

Krog

Gennem regnen ser spilpersonerne en et par komme løbende imod dem. De bliver jagtet af en drabelig kæmpflagermus med sylespidse hugtænder og ingen øjne. Kamp.

De to unge mennesker præsenterer sig som heksejægersøskendeparret Joan og Johan van der Rakete for spilpersonerne. De er på jagt efter daemonologisten Magister Asche, der skulle være ved at fremmage en stræk tzeentchdæmon, en yellow horror, ved en ældgammel offerplads ude i mosen øst for landevejen. Hvis Magister Asche får fremmaget denne horror vil det være til farer for provinsen Middenland og måske endda hele Imperiet.

Vil spilpersonerne hjælpe?

Van der Rakete vil selvfølgelig kompensere dem godt for deres ulejlighed.

22aed7263d958299d0af161ca46a8cb4

Historien

Også begynder rejsen ud i mosen med følgende sceneforslag:

  1. (Endnu) Et beastmenangreb
  2. Overnatning ved en mudderbondefamilie, hvor den mest liberale af spilpersonerne opdager at søskendeparret har et meget kærligt forhold til hinanden
  3. Udfordringer med vejr, vind og mosehuler
  4. Mødet med ulækkert blålig og væskende blobvæsen der skinker af warpstone (måske en mutant, der har overmuteret voldsomt). Spilpersonerne kan angribe og bloben er overraskende dræbelig. Heldigvis har Joan van der Rakete en æske, som hun kaster hen til bloben og som suger bloben til sig med dybe smaskelyde
  5. De kommer forbi en nedbrænd hytte med ligene fra en håndfuld gobliner. Det ligner at goblinerne er blevet ristet indefra. Øjne er poppet ud af hovedet på nogen, andre har mærkelige forbrændinger.
  6. Senere står de lejr ude i mosen (i regnen). Om natten lister Johan væk. En spilperson hører ham tale med nogen, men hvis hun forsøger at undersøge det forsvinder samtalepartneren ud i mørket. Hvis de kigger efter finder de kattespor i nærheden af lejren.
  7. Ved offerpladse, midnat, opgøret med Magister Asche!

Realm of Chaos ten

Plot twist

Magister Asche har fået fremmaget the yellow horror, som udover at hyle ulidelige høje hvin kan tilkalde og angribe lyn. Van der Rakete er selvfølgelig ikke heksejæger, men også daemonologister! De ønsker selv the yellow horror og ønsker at fange den i en magiske æske, men det er svært for den kan både flyve og er hurtig.

Van der Rakate fremmager den blå mutantblob og en talende dæmonkat(!) fra to forskellige æsker. Det gør de enten i kampen med Magister Asche eller efterfølgende når de har fanget the yellow horror (måske fordi spilpersonerne konfrontere dem eller af sig selv, fordi de ikke ønsker at betale vores helte for deres tjenester).

Mulig efterfølger

Måske slipper Van der Rakate væk (ville det ikke bare være typisk?). I så fald kan historien forsættes i Carroburg med den tileaske bagmand Giovanni og endnu flere po… jeg mener… dæmoner.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *