[Providence] Huset i Summit

Hvis du har tænkt dig at spille med i kampagnen bør du nok ikke læse videre.

Det her er et relativt simpelt gyserplot til min 1938sandkasse. Kritik og (især) forslag til forbedringer modtages med kyshånd.

Din Mor

En eller flere af spilpersonernes mødre er med i den patriotiske kvindeorganisation ”Mothers of the American Revolution” (MAR). En del af frivillighedsarbejdet i MAR går ud på at bringe mad og andre fornødenheder til Pagehuset i Summit. Det skriftes man til. I Pagehuset bor fire af MARs tidligere forkvinder sammen og afsondret fra omverden. I 1920erne havde MAR fem forkvinder, nogle af dem var overskudsartige familiemødre, men i 1925 valgte fire af de fem forkvinder at trække sig tilbage til en slags eneboer tilværelse sammen. De slog sig ned i Pagehuset (ejet af forkvinden Leonora Page) og forlod det aldrig igen. Der bor de stadigvæk. Den sidste forkvinde Moster Juno overtog alt arbejdet med MAR og satte madleveringssystemet til Pagehuset i gang.

 

Senere er endnu en fra MAR valgt at slå sig ned i huset. En af de fem kvinder i huset er en af spilpersonernes mødre.

Huset kommer i spil

James King mener halvdelen af spilpersonerne skal undersøge huset. Den anden halvdel sætter han til en anden opgave (plot, der kommer senere). Dem der undersøger huset opdager hurtigt at der er noget psykologisk helt galt med de fire forkvinder. En af dem snakker skamfuldt om “De Røde” og ”dem der kommer om natten” med stor frygt.

De kan ikke få overtalt kvinderne til at forlade huset. Hvis de forsøger med magt, så er det som om det gør ondt på dem.

Det er meningen at spilpersonerne skal blive natten over i huset, hvis de ikke selv kommer på det, så overtaler King dem til det. I løbet af natten sker der to ting:

Først bliver huset oversvømmet af britiske 1700tals soldater (i røde jakker). De voldtager og dræber alle. Spilpersonerne må meget gerne kæmpe imod (og bruge kræfter), men der kommer blot flere og flere soldater. Derefter vågner spilpersonerne op. De befinder sig i et tæt flammehav sammen med de fire forkvinder. Der er ubehageligt varmt, men flammerne danner ligesom et rum og kommer ikke tættere på. Her er de fire forkvinder fornuftige og kan fortælle at dette gentager sig hver nat. De fortæller om et hekseritual, der gik helt galt, men inden de når at komme for meget i detaljerne med det, begynder flammerne at bevæge sig tættere på og opsluger dem.

 

Næste morgen vågner spilpersonerne og de opdager at de nu også er fanget i huset. Løsningen til hvordan de kommer ud af huset ligger udenfor huset og det er op til hold 2 at løse det.

Overvejelser

  • Jeg ved ikke hvornår i kampagne(link) vi bør spille plottet.
  • Hvordan fortryllelsen ophæves har jeg ikke fundet på endnu. Hvis løsningen forudsætter at hold 2 skal dræbe Moster Juno bør vi spille historien relativt sent i kampagnen, så vores spilpersoner har et forhold til Juno og drabet på den måde betyder noget.
  • Ellers overvejer jeg at lave spøgelsesgeneral biperson, som de måske skal nakke før de kan komme fri. Måske skal både hold 1 og 2 kæmpe imod ham to forskellige steder på samme tid. Spøgelser kan vel godt være flere steder afgangen.
  • Måske skal løsningen ikke nødvendigvis indebære mord og vold?

 

 

Forhistorie

(Det de kan læse sig til i gl. bøger)

Familien Page har boet i Summit fra før det hed Summit. Før det blev en del af Providence. Det var næsten et tilfælde at det gamle farmhouse kom til at ligge ved Pawtucket Road (nu North Main Street) og derfor langsomt blev omringet af byen. Under frihedskrigen var Pagehuset det største landbrug på egen og familien kæmpede på kolonisternes side fra begyndelsen af (1775). I 1779 blev huset brændt ned af britiske tropper og næsten hele familien blev dræbt. Den eneste der undslap mordbranden var sønnen George der på det tidspunkt kæmpede i en af kolonisternes militser.

1 thought on “[Providence] Huset i Summit

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.