[EGF] Danger Patrol Hack

I over fem år har jeg forsøgt at skrive et Blood Bowl scenarie. I næsten alt den tid har jeg kæmpet med at lave et sjov, hurtigt og interessant system til at spille kampene og faktisk også resten af spillet.

Udover at være en god mekanik, så skal systemet også kunne understøtte scenariets tema. Temaet er en belysning af konflikt mellem det være privat person og sportsstjerne (det skal selvfølgelig formuleres som Max Møller’sk præmis, senere). Hvordan det går på banen skal indvirke på nogle karakterscener imellem kampene.

Jeg har kæmpet meget med det, men jeg kan hacke Danger Patrol til at kunne gøre det. “Kampsystemet”er både ret abstrakt og samtidigt objektorienteret på en måde, hvor jeg kan lave interessante kampe, der fokusere på vilde og actionsfyldte øjeblikke i kampene. Og jeg kan få spillerne til at digte med på dem og gøre dem endnu mere vilde og fulde af action. Sejt.

Samtidigt laver jeg et simpelt system, hvor spillerne skal vælge imellem at få ressourcer til næste kamp eller varetage deres personlige liv. Jeg bygger altså sceneren op på en måde så spillerne skal vælge mellem at stå bedre til næste kamp eller varetage deres spilpersoners interessere af banen. Simpelt og godt.

Nu skal vi bare ha’ spiltestet det.

En tanke om "[EGF] Danger Patrol Hack"

  1. Pingback: [EGF] Fate og Star Player Points < Sort Forsyning

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.